Saturday, February 4, 2012

Kenapa saya memilih Biznes ini??

As Salam

Yuhhuhhuu... Panjang beno tajuk posting kali ni kan? Actually, ramai yang tertanya-tanya kenapa saya memilih bisnes ini, sedangkan banyak lagi bisnes lain diluar sana, bukan saja teman, even my family include my husband also keep asking me WHY ???

Jawapan saya mudah.. Iaitu :-

1) Mahu merubah kehidupan keluarga ke arah yang lebih baik & stabil. Bukan keadaan sekarang tak baik, cukup baik, cumanya, tiap2 hari g keje, akhir bulan dapat gaji, tapi gaji yang dapat tu, sempat pegang kejap je, lepas bayar itu, ini, tinggal la cukup2 untuk tampung makan sampai dapat gaji next month. Saving memang jgn ckp la, lepas pampers, susu, babysitter, mak ayah kat kg pun dah kira baik. Sebab itu saya masuk biz ni kerana biz ni setiap 10hb tiap2 bulan akan dapat bonus, amount yg masuk lak 2,3 kl ganda gaji yg keje selama 8 jam setiap hr. Sedangkan biz ni hanya di hujung jari..

2) Sijil Patuh Syariah - so, x perlu risau sama ada bisnes ni diiktiraf atau tidak yer..

3) Syarikat yang kukuh - Syarikat ini telah wujud selama 20 tahun & selam 10 tahun tanpa hutang & dianugerahkan sebagai Syarikat Harapan Negara

4) Free trip - sapa x suka pergi melancong? tipula kalau cakap tak suka kan, maybe cakap tak suka sebab tak de budget... TAPI dalam bisnes ni, setiap tahun ada 3 FREE TRIPS.. teruja tak u olls? 5 star trip tau, flight ticket, makan, hotel sume ditanggung beres, just bawakl duit untuk shopping2... best kan???

5) Hujung jari sahaja - biz ni memang amat2 mudah & simple, just guna hujung jari... tak perlu bawak beg beso2 ketuk dari rumah ke rumah untuk jual produk kita. Senang kan, sambil berbisnes, sambil layan anak-anak..

6) Great Leaders - saya tidak berseorangan dalam bisnes ini, saya sentiasa dikelilingi orang2 yang sudah berjaya yang tidak lokek ilmu untuk diturunkan bagi membantu saya untuk terus berjaya seperti mereka.



Lots Of Love
Nuraini
016-6864874

No comments:

Post a Comment